söndag 31 januari 2010

Lite bygginfo....

Ja vad ska man skriva, det é så många små saker som händer på bygget. Mycket som faller hand i hand för framtida jobb mm. Var på bygget större delen av dagen idag och kan väl inte säga att jag gjorde något alls! Tyvärr så har jag ingen ork till något just nu, får ont av att böja sig mm. Nej jag får nog inse att förra helgen var det sista jag gjorde där på ett tag! Men gubbsen jobbar på som tur är. I veckan var det lite lugnt på jobbfronten även för dem, var mycket annat att stå i! Men igår, lördag var de igång hela dagen och likaså idag!
Här är det tänkta klinkergolvet,men idag bestämdes att det ska ligga i ett annat mönster och påbörjas på annat sätt för att få det att stämma! Ett äldre torp har ju inte riktigt raka väggar alltid! ;)) Men man ser ändå lite hur det kommer tänkas se ut....ska ta nya kort i veckan då de påbörjat det rätta mönstret!
Ja här står jag, ganska höggravid förra helgen och gumma det sista lagret på toaletten! Vart helvitt, och den färgen gillar ju jag att måla! ;))
Hade min systerdotter, Carro på besök då oxå! En av de få som törs hälsa på just nu då de vet att jag sätter dem i arbete om de visar sig! Haha Nej så illa är det inte alls. Hon var snäll som tusan och hjälpte oss måla lite! ;)
Tackar än en gång, det uppskattas varmt!
Sambon har målat murstocken med silikatfärg så även den é nu vit och fin! Jag spraya spjäll och lucka svart, tycker det gör sig mot det vita! Fint va!??
Ja mycket mer nyheter om bygget finns ej att komma med just nu!
Sambon håller på att slipa och spackla väggar, försökte få tag på någon målare som kunde ge ett handtag. Men ack så upptagna alla é just nu! Men tror det blir bra, bara att det tar lite längre tid! Och som sagt så påbörjas golvläggning av den 65 kvm öppna ytan imorgon! Toalett och badrum gör om ca 2veckor, det ser vi fram emot. När det é klart kan värmepump,beredare och allt annat installeras! Jippi........

Inga kommentarer: