onsdag 27 januari 2010

Sätesbjudning!

Var på MVC i måndags och då min vanliga barnmorska vart osäker på hur bebisen låg kalla hon in sin kollega! Hon kände direkt att bebisen låg med huvet under revbenen och stjärten neråt,sätesbjudning alltså! Det vart att ringa förlossningen omg och få en tid för ett vändningsförsök då jag é inne i v.38 och vanligtvis vänder man i v.37 sa de!
Vi fick en tid onsdag, som idag alltså! Vi var bokade klockan 8.00 och klara först 13.00. Men de var trevliga som tusan och förklara allt mycket bra innan. Vändningen var obehglig, men inte ont direkt. Kände mest obehag av det lugnande medlet och hjärtklappningen som följde det! Men allt gick bra och nu ligger bebisen med huvet nere, hoppas bara den stannar så tills det blir dags! De mätte hjärtljud och värkar väldigt noga både innan och efter vändning! Fick värkar efter vändningen men fick åka hem, värkarna vart kraftigare när jag kom hem och ganska täta! Vila mig nån timme så la det sig lite nu ialla fall! Ja så nu ligger jag här och vilar och får se vart det leder.......!?
BYGGET!
Bygget går framåt. Har hänt ganska mycket! Tuva fått ett trappräcke, mycket av panelväggar och div snickerier é målat, murstocken é målad, väggar spacklade, badrum gummat......ja mycket gjort men mycket kvar! ; )
Hoppas min kära sambo får lite hjälp framöver med div saker nu när jag inte orkar/kan göra så mycket mer nu förren man é iform efter förlossningen igen! Kan tänka att jag kommer ha fullt upp ett tag framöver, hitta rutiner mm. Så det blir väl inredning för min del sen kan jag tänka!
Nej nu ska jag vila en stund till! Ha det gott läsare...Kramiz

Inga kommentarer: