torsdag 18 februari 2010

Lille....

jag vart av med respiratorn idag! Tungt att andas med allt slem/saliv när man ej kan svälja.....
Sträcker lite på mig i väntan på att doktorn ska komma och ta bort respiratorn!
Här löser de upp tejpen och ska dra ur respiratorn.....
Borta...får lite syrgas just minuterna efter tills jag lugnat mig lite.....
Blir så arg när slemet inte försvinner, tungt att andas! Men måste lära mig att det bara blir värre när jag blir så här arg......
Lugnar mig lite när mamma och pappa håller om mig och pratar med mig!
Mmmmm äntligen en tutte, falsk men é gott ändå! ; )
Fick lägga mig på magen och se om det skulle bli lättare att andas.....och gud så skönt jag somna in då! Och hörselskydd é bra då slipper man alla pip och ljud som man annars vaknar av!
Pappa skulle få hålla mig idag men bestämde mig för att sova mest hela eftm och kvällen. Mamma mata mig via sonden för första gången idag, hela 5 ml får jag nu var tredje timme! ;))
God natt......kram lille Viggo!

1 kommentar:

Anonym sa...

Å va skönt för honom att bli av med repiratorn. Han har en stark vilja i varje fall lill pöjken. Sov så sött sedan på magen... Kramar Faster