måndag 22 februari 2010

Måndagen...

var en jobbig start för mig. Kände hopplöshet och var inte alls med på noterna....hade huvudvärk efter alla tårar...tog några tabletter och sedan somna jag äntligen. Christofer gick fram och tillbaka mellan Viggo och rummet. Kom och rapportera till mig att allt var bra och inga prover hade ännu visat något. Vi vänta nu på att läkare skulle kolla ner med kamera i halsen för att se att det inte va något galet efter respiratorn eller nåt sånt!
Jag vaknade och kände mig bättre, tog en dusch och gick ner till salen. Fick Viggo i knät nästan med en gång. È ju sååååå mysigt! Han var lugn tack vare lite lugnande medc han fått. Han verkade ha det mycket bättre än tidigare dag/natt.
Ser ganska nöjd ut i mammas famn, el hur!?
Han har fått en grimma nu istället för masken med syrgas. Verkar vara bättre. Vi fick svar på titten ner i halsen. Kirurgen ana ju att han kan ha skadat något vid ingreppet som hade med hes heten att göra. De såg nu att båda stämbanden var helt slappa, med andra ord har de skadat nerverna som går till dem. Det é vad de tror just nu ialla fall. Om vi fatta rätt så ska man avvakta i upp till två månader innan man kan säga något. Röntgen av lungorna har gjorts igen och vi väntar ännu svar på vad som visats där.
Nu bliré lite kvällsmat innan vi går ner till han igen!
Kram på er från oss alla!

Inga kommentarer: