onsdag 13 maj 2009

Underbart....

känns det att ha börjat jobba igen. Men så kommer man hem och vill göra något......vad händer då!? Jo vad man än försöker med så har man en dotter som sätter sig på tvären, inte nöjd med något! Kan och får man känna ibland att man bara inte orkar diskutera mer.....in med henne på rummet! Min söta rara lilla fröken som é så go, men det é klart hon växer upp och ska bli en egen individ. Jaja humör har vi ju båda två, kanske ligger lite bakom! hihi Och som mamma är det lite känsligt att höra från runt stående att man "gör fel". Gör si och så, säg inte så säg så istället. Ja ja, jag har gjort och gör mitt bästa och hoppas de som säger så gör el har gjort allt rätt i sin situation!? Måste vara något sorts trots! (Hoppas jag ialla fall, annars har man ju misslyckats totalt med uppfostran) Nog om det!
Gårdagen vart första turen ute i det gröna för Bengt- Berit och mamma Alice. Hon har ju inte vart ute på några veckor så det blev ett riktigt sprättande i jorden för att tvätta sig och säkert visa den lille hur man gör. Gick omkring och leta mat och undersökte det gröna området strax utanför deras boende. Lite osäker än!
Denna bild på mor och dotter är tagen på färjan som går över till Visingsö sommaren -08.
Och på allt detta nu då så har man en löptik, inga större bekymmer med henne! MEN pojkarna, särskilt Gizmo, gnäller som aldrig förr och tycker det är pest och pina att känna den goda doften hela tiden! Han kanske får ett tillfälligt hem ett par dagar. Han mår nog bäst så kanske. Men har man skaffat djur får man ta hand om dem, så lyder mångas ord. Men kan man få lite hjälp ibland så tackar man och tar emot. Ialla fall jag! Vi får se om det är någon som kanske har lite tid och plats för denna "stackare". Haha
Nej nu ska jag ut och hjälpa till med hundgårds bygget. ( Hoppas det blir rakt, har tagit mig en öl i solen under bloggningen!) ;)
Kramizzz alla goda vänner!

2 kommentarer:

Anonym sa...

JAG tycker inte du ska lyssna på DOM jävlarna, som DU säger HAR GJORT RÄTT.men va vet jag om alla dom? OM man kan BE OM hjälp med HUNDAR Varför kan/vill man inte be om hjälp med sina/sitt!barn!Jag fattar inte varför i helvete det är så?

Anonym sa...

Samtycker med anonym, verkar vara en mycket förnuftig person!
/Stuart Pearce